2010. június 23., szerda

Földrengés volt

A földrengést érezni lehetett Toronto környékén, és az egész Ontario tartományban. Ültem az iskolában, belemélyedve a könyvelésbe, és arra lettem figyelmes, hogy mozog a székem. Egyből a földrengés jutott eszembe, hiszen ilyen érzéssel otthon is találkoztam, de azonnal elhessegettem a gondolatot, mert eddigi ismereteim szerint Ontario tartomány nem egy földrengés-veszélyeztetett övezet.
Mikor otthon, Sepsiszentgyörgyön, a Vrancsea-hegység közelségében meg-megmozdult a föld, a férjem mindig mondta: na, itt, Torontóban ilyen veszély nem fog fenyegetni. Hát mégsem így lett...
Szóval ültem az iskolapadban, és csak csodálkoztam, hogy miért mozog a szék alattam? Végül annak tulajdonítottam az egészet, hogy már délután van, és még semmit nem ettem, valószínű, megszédültem az éhség, vagy a nehéz tananyag miatt:) Aztán, mikor kimentem szünetre, akkor bebizonyosodott, hogy a sejtésem jó volt. Nagy kupaktanács volt a folyosón, és a Trios College-ben mindenki a földrengésről beszélt.
A földrengés ritkaságnak számít itt, ezen a környéken. A tegnap délutáni földmozgás közepes erősségű, a Richter-skálán mérve 5,5 fokos volt, és kb. 40 másodpercet tartott. De éppen elég volt nekem ahhoz, hogy beijedjek. Kanada keleti felében, Ontario és Quebec tartományokban, pontosabb Ottawától 61 kilométerre mozdult meg a föld, és nem csak Ottawában, Montrealban és Torontóban, hanem a határ túloldalán, több amerikai szövetségi államban, azaz Michigan, Vermont, New York területén is érezni lehetett. Ottawa központjában több épületet is kiürítettek, néhány épület falán pedig repedések jelentek meg, de emberéletet nem követelt a földmozgás.
A tévé híradója szerint 1935-ben volt hasonló földrengés ezen a környéken, a Richter-skála szerinti 6,2-es erősségű mozgást jegyeztek akkor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése