Ugrás a fő tartalomra

Hai Simona! - Hajrá Simona!

Nem kérdés számomra, hogy erdélyi magyarként egy román sportolónak szurkolok, ha az éppen nem egy magyarral mérkőzik meg. Természetesen, ha Bondár Anna játszotta volna a finálét Haleppel, akkor neki szurkoltam volna. Ez a választás szabadsága illetve sokszínűsége, és semmi köze a politikához. Én ezt úgy élem meg három nyelven beszélő erdélyi magyarként, aki Romániában nőtt fel, érettségizett románból, és vannak román barátai, hogy előnyből indulok azokkal szemben, akik csak egy nyelvet beszélnek. Ez így alakult ugye, és nem én döntöttem erről, de az évek során megtanultam ezzel együtt élni, és nem ennek a helyzetnek a hátrányain lovagolni többé, hanem élvezni az előnyeit. Mert vannak. 

A kanadai nemzeti kupán a konstancai Simona Halep, és sok más jeles sportoló mellett a Torontóban született, Anglia színeiben játszó Emma Raducanu, a szintén Kanadában született román származású Bianca Andreescu és a magyarországi Bondár Anna is indult. Végül úgy alakult, hogy román-brazil döntő lett a legfontosabb kanadai teniszkupán és Halep volt az esélyesebb a győzelemre, hiszen korábban már megnyerte kétszer a kanadai kupát és számtalan más díjat, címet stb. Az is tagadhatatlan, hogy Simona szurkolótábora jóval nagyobb volt, mint a brazil lányé. A Torontóban és környékén élő románok sokaságat már a sok román zászlóból fel lehetett mérni. Melletünk is egy kemény román mag ült, óriási román zászlóval érkeztek, meg is lengették ahányszor csak szükség volt rá: akkor is, ha a román lány jól játszott, és akkor is, ha biztatásra volt szüksége. Ők románul szurkoltak Simonának, mi magyarul: Hai Simona! - Hajrá Simona! A győzelem pillanatában pedig cinkosan egymásra néztünk, és én annyit mondtam románul: Victorie! Győzelem! Annyira jólesett kimondani. Sokaknak ajánlom. 

-Zsuzsa L.-




Megjegyzések

  1. Kedves Zsuzsa, jólesett olvasni a bejegyzésed annyi egymás ellen uszító szlogén után a Neten!
    "...az évek során megtanultam ezzel együtt élni, és nem ennek a helyzetnek a hátrányain lovagolni többé, hanem élvezni az előnyeit." S nem akadályoz abban sem, hogy nemcsak mélyen "erdélyi magyarnak", hanem kanadainak is érezd magad, aki román származású honfitársának szurkol! Mert vannak befogadó országok, akik képesek egy nemzetté olvasztani a különböző származásúakat, ahelyett, hogy azt méricskélnék, "kevert fajúak-e" vagy nem?...

    VálaszTörlés
  2. (Bocs: Rózsa vagyok, bár hervadóban a nagy melegtől)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, igen, ezt nagyon jól látod. Sajnos, az évtizedek óta tartó,Trianon okozta sérelmeket nagyon nehéz feloldani. Az egymásnak okozott sérelmek állandó emlegetése helyett jobb lenne megbékélni. Szerintem a Trianon okozta sérelmeket nem elfelejtenünk kell, hanem együtt kell élnünk ezzel... és a nemzeti összetartozás napjaként kellene megéljük...

      Törlés

Megjegyzés küldése