Ugrás a fő tartalomra

Kapribogyó

Hív az orvosom, és azt kérdezi: Maga tudja min ül a béka? Na, gondolom, ez rosszul kezdődik. Aztán közli, hogy a szervezetem vastartalékai a béka segge alatt vannak. Mondja, hogy nem eszek eleg húst, sőt, éhezek. Tudja ezt a vizeletmintám ketonszintjéből. Úristen, nyitott könyv vagyok, kellene lapozni, mostanában mindig a rossz oldalon nyílik ki. Magyarázza, hogy vashiányos állapotban előbb a hemoglobinszint csökken, majd pedig a vörösvértestek abszolút száma is. Burkoltan azt mondja, ha még így is jól érzi magát, ne aggódjon, el fog múlni.
Igazából nem lepődöm meg, egész életemben anémiás voltam, éppen ideje volt, hogy krónikussá váljon. Tudomásul veszem a diagnózist. Újabb kihívás. Még valahol örülök is neki, mert így talán meg tudom magyarázni az étvágytalanságom, a fáradékonyságom, és a barátaimnak is igazolni tudom magam, hogy miért esik nehezemre felemelni a telefont. Vicces, más a munkától fárad el, én a vashiánytól.
Az orvos sorolja a megoldásokat, de mindketten tudjuk megoldás nem létezik, mert öröklött és kezelhetetlen felszívódási zavar ez. Édesanyám ma töltötte a hetvenkilencet, és remekül van. Én sem adom fel, hiszen túlélő vagyok. Mondtam már, hogy gyerekkoromban elütött egy teherautó?  Hatéves voltam, és az volt az egyetlen, első és egyben utolsó pillanat, amikor éreztem, hogy apám aggódik értem, többé nem fordult elő.
Szóval, szombat reggel kinyitom a hűtőt, de csak a benne levő kisebb fazéknak van vastartalma. Kiguglizom mit kellene enni. Megakad a szemem a kapribogyón, és eszembe jut a mediterrán éghajlat. Na, most kellene megint lapozni, gyorsan föl is veszem a kitartóan csengő telefont, nyitom az ajtót, és már forgatom is a menüt az EggSmart-ban. Lazacot eszek kapribogyóval, aminek egyszerre kesernyés, fanyar és csípős az íze, mégis jólesik, barátkozom vele. Evés közben csak egy, egyetlenegy pillanatra a kanadai időzónára, a napi vasadagomra, a kapribogyós reggelire, a társaságra koncentrálok, és rögtön kisüt a nap. 
-Zsuzsa L.-


Passenger: He leaves you cold 



Megjegyzések

  1. Jokedvu kis blog, megkivantattad vele ezt a jol hangzo kajat, vashianyos letemre en is ezt reggeliztem:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Monika, koszonom, hogy olvasol, jolesik.
      Akkor nekunk csikiaknak es vashianyosoknak ezek szerint egyforma az izlesunk :)

      Törlés
    2. Hianyzik egy poharka szilvapalinka. Mikor az Úr a szilvafat teremtette, Kereszturon mar 5 liter le volt fözve.

      Törlés
    3. Mindig ritka jo volt a humorod, szerettem, de te ezt tudod. Az biztos, hogy hianyzik. A humorod is, es egy jo kupica szilvapalinka is, neha. De nyaron majd bepotolom :) Amugy a zetelakiak is pont ezt mondjak, hogy az oveke a legjobb szilvapalinka. Tenyleg lelegzetelallito de ugyanakkor a verkeringest is beinditja. Mikor tavaly nyaron a Szekely Arpad nyaralojaba megerkeztem Zetevaraljara, egy kisebb hordo szilvapalinkaval vart, abbol kellene neha egy keves. Na ott a szilvapalinka jobban kiizzasztott, mint a haznal levo szauna es a szekely jakuzzi. Amugy a kereszturit is megkostolnam :)

      Törlés

Megjegyzés küldése