Ugrás a fő tartalomra

Vonat


Együtt hallgattuk a vonatkerekek kattogását P-vel egyik este. Megérkezett a vonat, hallod? - kérdezte azzal a melegséget sugárzó szelíd mosolyogával. Itt lakom hét hónapja, és még sosem vettem észre, sosem hallottam, hogy a vonat pár száz méterre robog el a lakásomtól. Talán jól szigetelt a tömbház, talán kevésbé volt fontos tény a vonat. Eddig.

Hatéves voltam, amikor elütött egy teherautó. Ugyanarra az időre tehető az is, hogy megtudtam nekem is van apám. Egyéves koromban elhagyott, aztán, mikor elütött a teherautó bejött a kórházba. Nem tudtam ki az, de az ölelése nem tűnt idegennek. Akkor láttam először a szemében, hogy félt engem. Másodszor akkor, amikor bejelentettem, hogy elmegyek Kanadába. Láttam apámat sírni, kétszer. A kórházas emlék mély nyomot hagyott bennem, apám ott volt velem egy órát. Mikor elment, azt mondta, vigyázz magadra Angyalom, aztán felült a vonatra és 15 évig megint nem láttam. Aztán később én ültem fel a vonatra, majd a repülőre és többet sosem láttam őt. De tudom, sokat sírt. Én is sokat sírtam, miután a régi életem véget ért, és a vonat egy másikhoz vitt.

Milyen érdekes, az élet dolgai a maguk idejében érkeznek, akárcsak a vonatok, és P. is szinte menetrend szerint érkezett az életembe, pedig akár el is roboghatott volna mellettem, akárcsak egy gyorsvonat. De nem így lett, lassú vonatként érkezett, nekem csak fel kellett szállnom. Pedig, hogy féltem ettől az utazástól, ki a nagyvilágba, az ismeretlenbe. De P. mégsem volt idegen, olyan ismeretlen ismerős feelingem van vele kapcsolatosan, megmagyarázhatatlan. Életemben másodszor éreztem azt, hogy az ölelése nem idegen, hanem olyan, mint amikor az ember hazaérkezik.

-ZsuzsaL.-

Republik: Lassú vonat érkezik
Roxette: Listen to your heart
Bryan Adams: Heaven
Train - Drive by

Megjegyzések

  1. Mennyire szépen írtad ezt le! 🤗Őszinte, természetes egyszerűséggel, agogy összekapcsoltad a vonat hangját apád ölelésével és az új, a jókor, pontosan érkező vonatodra felszállással.Kivételes, ha valaki a saját sorsát így át tudja látni, nem csak visszanézve, hanem a zajló történések idején is. Ismeretlenül is örülök utazásodnak és a hazaérkezésednek..
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rhumel, köszönöm kedves szavaid és hogy rendszeresen olvasol.

      Törlés
  2. Szép irás, ismét. Jó volt olvasni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése