Ugrás a fő tartalomra

Érzelem-gomb…



Tanultam egy új szót: Érzelem-gomb... Valaki azt mondta nekem a napokban, hogy meg kell vizsgálnom, hogy működik-e még bennem az a bizonyos érzelem-gomb... Azóta is ezen gondolkodom, és azon, hogy milyen sokféle érzelem és milyen sokféle gomb van...
Mostanában Márait olvasok. Jót tesz a lelkemnek, jókat ír az életről, azt mondja: Ember vagy, tehát szenvedned kell, s szenvedésed nem tart örökké, mert ember vagy. Ebben van igazság, nem is kevés. Igy visszatekintve az elmúlt periódusra, az ember csak megy előre, felülkerekedve a szenvedésen, és nyomkodja minden nap ugyanazokat a gombokat… Ébresztőóra, elektromos fogkefe, kávéfőző, riasztó, laptop, telefon, távirányító és már megint ébresztőóra…
Az élet megtanított arra, hogy rövid is tud lenni. Kegyetlen lecke volt. Néha Passengert hallgatok és emlékeztetem magam, hogy az élet azért van, hogy éljünk. Life's for the living so live it… Valóban, kellene élni, mert egyszer minden dal véget ér, mindig van egy utolsó hangjegy.
Néha meglátogat a családorvosom, aki mostanára már inkább barát, és megkérdezi: Magának van élete? Legutóbb meg sem várta a választ. Letett egy üveg sokcsillagos konyakot az asztalra, és azt mondta: Legyen. Azóta, mi is változott? Csak a konyak fogyott el, megittuk a bátyámmal.
Újságíróként tudom, mindenkinek három élete van: a publikus élete, a magánélete és a titkos élete. A publikus életem kiválóan működik, hétköznapokon reggeltől estig közösségben vagyok, mindenki tudja hol talál meg. Ennek ellenére a hiváslistám olyan rövid, hogy egy gombnyomásra látom a forgalmat rajta, nem is kell lapozni.
A magánéletem a kutyám uralja, szó szerint ő parancsol nekem, de ezen a téren nagy változásokat tervezek. Nála az érzelem-gomb most a gyomrán keresztül működik, azt hiszem meghalt benne valami majd kétévvel ezelőtt.
A titkos életem pedig a minap egy gombnyomáson múlott. Mondom, Erdélyből vagyok. Már csipog is a telefon digitális gombja, google... Rezeg a léc fiatalember... Aztán a mélybe is zuhant, amikor a Transylvaniat le kellett betűzni. Keresem a vészkijáratot a kávézóban. Úristen, van itt valahol pánikgomb?

-Zsuzsa L.-



Megjegyzések