Ugrás a fő tartalomra

Szirupos hétvége


Megint nem az van amit én akarok. De gondolom ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül. Egészséges szeretnék lenni, de influenzás vagyok. Az orvosom azt mondja, nincs olyan diagnózis, hogy megfázás, csak vírus. Elhiszem neki, de akkor kitől szereztem be? Virágot, csokit, táviratot, vacsorameghívást szeretnék küldeni neki hálából. De nem nagyon találkoztam beteg emberrel mostanában. Együttérzésből lehet valaki beteg?
Hívom az Ubert, hogy eljussak a patikába. Egyet köhintek, a sofőr belenéz a visszapillantó tükörbe, empátiával a hangjában kérdezi: minden rendben van? Most, ha azt mondom nem, akkor tudnál segíteni? Kicsit fáradt és feszült vagyok, valószínű a láz miatt. Összeszedem a maradék erőmet, és kedvesen nyugtatom meg, semmi gond. Közben az amerikai horrorfilmek jutnak eszembe, amikor a főhős ezer sebből vérzik, és a mellékszereplő nyugodt hangon megkérdezi: jól vagy?
A patikus már vár, együttérzéssel adja át a gyógyszeres tasakot. Úgy beszél hozzám, mintha rokon lenne, de ferde a szeme, és ez nem jellemző a családunkra. Mondanám, hogy ne temessen, de azért jólesik, hogy érdeklődik olyan dolgokról is, amihez semmi köze. Ilyen rosszul néznék ki, vagy itt tényleg mindenki ennyire törődik a másikkal.
Hazaérkezem, a szomszéddal két szót váltok. Megköszönöm, hogy a napokban átvette a Fedexes csomagomat, és nem hagyta elázni az ajtó előtt. Látja, hogy beteg vagyok, felajánlja, hogy bármikor bármiben segít. Pontosítok, ő a közvetlen szomszédom, nem akitől tepsit, láncfűrészt akartam a napokban kölcsön kérni. Ajtónyitás után úgy érzékelem, mintha a kutyám is együttérzőbb lenne, nem követelőzik.
A gyógyszeres tasakban antibiotikum is van, amit nem kértem. A telefonos vizsgálat és diagnózis után gondoltam megoldódik a helyzet egy kis kodeines sziruppal és lázcsillapítóval. De megint nem az történt amit én akartam, hanem amit az orvosom elrendelt, aki másfélóránként felhív, és a hogylétem felől érdeklődik. Felajánlja, ha baj van, hívhatom éjjel is, barátságos lesz. Beveszem a gyógyszereket, lefekszem, de a fűnyíró hangja belehasít a dobhártyámba, és hirtelen arra gondolok, hogy a szomszéd kecskéje vagy fűnyírója is döglene meg, mert akkor nagyobb lenne a csend, és sokkal jobban érezném magam.
Túlélem az éjszakát. Reggel döbbenten állok az ablaknál, a házam előtti frissen lenyírt füvet bámulom, köszönettel tartozom érte a szomszédnak, és arra gondolok, hogy megkérdezem tőle, él még a kecskéje? Próbálom megfogni ezt az érzést magamban ami most eltölt. De talán olyan, mint amit egy férfi érez, akit napközben körülrajonganak a nők, de a nap végén mégis egyedül van, vagy amikor csak a csillagok fényében látod annak a tükörképét, aki szeretnéd, ha most melletted lenne. 
És tényleg nem az történik amit én akarok. Ma volt a bátyám születésnapja, szerettem volna ott lenni. Mindig jó volt matekból, nagyon jó, csodáltam érte. Ezért lett belőle mérnök, belőlem csak újságíró. Öt évvel idősebb, mint én, de volt néhány kalandunk együtt. Sokszor vigyázott rám. Ugyan, egyszer a vonaton felejtett útban az egyetemi felvételimre, de sosem árultam be. Nagy bajba került volna. De ilyenek a testvérek. Ilyen a szeretet. Együttérző.

-Zsuzsa L.-

Megjegyzések