Ugrás a fő tartalomra

Van egy láncfűrészed?


Szeretem a kávét, önbizalmat ad. Furán hangzik, de megmagyarázom. Beérkezem munkába, főzöm a kávét, a nap rásüt a kávéfőzőre, és a krómozott szerkezeten egy csinos nő tükröződik vissza. Mintha ismerném. Kockás inget és G-Star Raw enyhén szakított farmert visel. A hátam mögé nézek. Te jó ég, ez én vagyok.
A felismerés hízelgő, kissé megdobja a hangulatom, annak ellenére, hogy a torzított valóság tükröződik vissza. Minden önbizalom-hiányos nőnek kellene egy svájci Jura kávéfőző, és akkor reggel nem a tükröt faggatná, hogy: Tükröm, tükröm, ha nem vagyok csinos, akkor pofa be... hanem csak megfőzné a kávét, meginná, és már meg is lenne az önbizalom-pótló folyékony tabletta. Persze, a valósághoz az is hozzátartozik, hogy ez a kávéfőző több ezer dollárba kerül, de hát nem megéri? A mai piaci árakat tekintve olcsóbb lenne, mint egy zsírleszívás.
Sokszor ok nélkül aggódom. Nehezen ismerkedem. Mindig valami rosszra várok. Az ismerőseim sokkal vonzóbbak, mint én. Félek a visszautasítástól. Ezek a gondolatok szinte minden nap listázódnak a tudatomban, de ma végre egy pozitív felismerés, hogy lám-lám a kávéfőzés segít a negatív gondolatok elnyomásában. Azt mondják, a hastánc is segítene az önbizalom-építésben, de azt azért nem vállalnám be.  De csak azért nem, mert tudom, hogy az energiát sem pótolja az energiaital.  
Bizonyított, hogy a kávé növeli a tárgyalási erőt is. Mindig úgy irigyeltem azokat az embereket akik könnyen ismerkednek. Én nem ilyen vagyok. Azokat is csodálom, akik ürügyet találnak arra, hogy megszólítsanak valakit. Most kopogjak be a tűzoltó szomszédomhoz, hogy: Zsuzsa vagyok, van egy tepsid? Négy házzal odébb lakik. Akkor valami olyant kellene kitalálni, ami nehezen beszerezhető. Például: létra, láncfűrész.
Hazaérkezem. Fürdőszoba, kézmosás, tükör, valóság. Messze még a reggel, még messzébb az újabb önbizalom-erősítő kávéfőzés. Lehúzom a sötétítőt a nappaliban, felkapcsolom a ház előtti világítást. Az utca felőli állólámpa középső villanykörtéje kiégett. Remélem, ez még az űrből is látszik, hogy ma kevesebb a fény a házam előtt, mint tegnap volt. Esküszöm, egy csöppet sem lepődnék meg, ha csengetnének: B. vagyok, jöttem villanyt szerelni...
-Zsuzsa L.-

UPDATE: Láncfűrészt nem adok kölcsön, mert nincs... Létrám van, kettő is... Két méter alattiaknak szükségük lesz rá a szereléshez. Pót-villanykörtém most ugyan nincs itthon, de kávét főzök. Akárhányat. 

Megjegyzések