Ugrás a fő tartalomra

Név nélkül

Ma megszámoltam, összesen 36-szor írtam le a nevem hivatalos levelek végén úgy, hogy Susana. Valaki ma Zsuzsának szólított, és a hátam mögé néztem, hogy vajon kit keresnek... 
Egy gyerek sok mindent kap a szüleitől, de kevés olyasmit, ami egy életen át sajátja marad, és ez a neve. Én így jártam. Járhattam volna rosszabbul is, hogy az egykori román törvények másítják meg a nevem. De nem így történt, hanem saját akaratomból.
Az indiánok akkor adtak nevet a gyereknek, ha az véghezvitte az első bátor tettét. Az enyém talán az volt, amikor tíz évvel ezelőtt Bukarestben felültem a repülőre. Leszálltam egy más világban és kiérdemeltem egy új nevet. A hivatalos aláírásban ott van a nevem szépen magyarul, de mert barátságos vagyok, mindig aláírom angolul is. Van, aki így is megpróbál kedves lenni, de az a bizonyos bicska mindig beletörik a próbálkozásba. Bonyolult egy kanadainak, túl sok a mássalhangzó benne... egy idő után mindenki feladja.
Aki azt mondja, hogy a név nem fontos, az próbálja meg kitörölni a neveket a telefonszámok mellől, nagy bajban lenne. Lehet, hogy engem ezért hívnak olyan kevesen, mert bonyolult a nevemet beírni a szám mellé? Na, erre még nem is gondoltam.
Nekem fontosak a nevek, a lelkem mélyébe íródnak. Pontosan olyan fontos, mint az idő. Életem különböző szakaszait, szinte behatárolhatóan különböző nevek szőtték át, akik megszólítottak, megöleltek, elhagytak. Valaki, akinek neve van, akár egy pár napja is, már kicsivel vagy akár sokkal fontosabb mint annak előtte.
A név nélküli ember olyan lenne, mint egy múlt nélküli ember. Nevek határozzák meg a múltunkat, jelenünket és jövőnket is... Van, amely feledős, de van, ami betonba vésődik, kitörölhetetlen nyomott hagy az emlékezetben, akárcsak egy ölelés, amit nem felejtünk el soha, pedig sok kemény ütést régen elfeledünk ugyanezen idő alatt.
Most, hogy is írjam alá...

-Zsuzsa L.-

Photo: Natalie Maynor

Megjegyzések

  1. Draga Zsuzsikam,az enyem,sem konnyebb.A legelso volt hogy megtanultam a kereszt nevemet kibetuzni.A vezetek nevem,valamivel konnyebb.Nem valtoztattam,maradt a szuletesemkor adott nev... Gyorgyi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése